5 francuskich marek odzieżowych dla dzieci
Jak wiecie mój mąż jest Francuzem. Nasza córeczka ma więc francuską babcię, francuskie ciocie i wycieczki a co za tym idzie w naszej garderobie jest oczywiście mnóstwo francuskich ubranek i dodatków. Takich francuskich marek odzieżowych dla dzieci jest na rynku więcej, niż te przedstawione, ale wymieniam wyłącznie firmy, których ubrania posiadamy i takie, które nam się sprawdziły. Nie są to ubranka od projektantów, nie są to instagramowi twórcy, którzy tworzą niepowtarzalne, pojedyncze sztuki, ale duże, znane firmy posiadające sieci sklepów.
Są to firmy, które niosą ze sobą również ciekawe historie oraz dla których ważna jest odpowiedzialność społeczna, pomoc dzieciom i etyczna produkcja. Niektóre z nich mają już swoje oddziały lub strony internetowe w Polsce, więc być może świetnie je znacie.
Jacadi Paris
Jacadi Paris posiada ubranka zarówno dla niemowląt i malutkich dzieci, jak i dla większych dzieci, do 12 roku życia. Mają też buty, dodatki, a nawet mebelki do pokoju. Bardzo dobra jakość ubranek. Ceny nie są najniższe, przykładowo ten bloomer ze zdjęcia kosztuje 39 euro, bluza 35 euro, a sukienka 49 euro.

Marka powstała w 1976 roku. Obecnie posiadają 270 butików na całym świecie. W 2005 roku Jacadi Paris dołączyła do ÏDKIDS COMMUNITY, społeczności marek zaangażowanych w służenie dzieciom.
Jak sami o sobie mówią, chcą utrwalać rzemieślnicze dziedzictwo tradycji francuskiej, łączyć tradycję z nowoczesnością. Zależy im, aby ubrania były eleganckie, ale jednocześnie wygodne. Podkreślają, że wszystkie elementy z kolekcji tworzone są i doskonalone w paryskich warsztatach.
Ja sama jestem zakochana w tych butikach.
Petit Bateau
Francuskie marki odzieżowe dla dzieci
Jak nazwa i logo wskazują Petit Bateau to mnóstwo morskich inspiracji. Granaty, paski, łódki – wszystko co nam się kojarzy z morzem. Oczywiście są też inne kolory i inspiracje. Bardzo lubię tą markę za jakość materiałów. Bodziaki po milionie prań nadal były jak nowe. Z wszystkich marek body jakie miałam – te były zdecydowanie najlepsze. Nic się nie rozciągnęło, nie zrobiły się z nich flaki, nie wyblakły – no po prostu nadal jak nowe. Oczywiście możliwe, że nie wszystkie są takie, tylko po prostu mi się trafiły dobre egzemplarze, ale mimo wszystko daję znać.

Ta marka to nie tylko ubrania, ale również kawałek ciekawej historii mody dziecięcej.
Jak sami o sobie mówią mimo, że mają 123 lata nie są poważni! Nazwa pochodzi od francuskiej kołysanki „Mamusiu, czy małe łódki mają nożki?„.
W 1918 roku Petit Bateau, jako pierwszy obciął nogawki od długich kalesonów i zrobił z nich majteczki. To oni także zrewolucjonizowali świat rodziców – wprowadzili zatrzaski i stworzyli body! Znakiem charakterystycznym jest też «Milleraies». Ten materiał w drobne dwukolorowe paseczki wymyślony został przez nich w 1970 r. «Milleraies» znaczy dosłownie tysiąc paseczków, a nazwany tak został, ponieważ na 1 metr materiału przypada właśnie 1000 paseczków.
Petit Bateau wspiera także młodych artystów poprzez współpracę z Międzynarodowym Festiwalem Mody i Fotografii Hyeres.
W Polsce działa sklep internetowy, ale są też cztery stacjonarne butiki: w Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie i Gdańsku.
TAPE A L’OEIL
Francuskie marki odzieżowe dla dzieci

Tape a l’oeil to marka trochę tańsza niż dwie poprzednie. Spodnie z grafiki poniżej, na polskiej stronie, kosztują 29,99zł, sukienka 79,99zł a komplet body 79,99zł.
Mamy z tej firmy kilka sukienek i sweterków i jakość jest naprawdę dobra.
W ofercie znajdziemy ubrania dla dzieci od 0 do 16 lat. Firma powstała w 1993 r. Stawiają na elegancję i casualową modę w stylu francuskim. Inspirują się wybiegami mody.
W Polsce działa sklep internetowy.

To co bardzo mi się podoba to nacisk na ekologię i na wspieranie młodych talentów. Hasła przewodnie marki to: „Rozwijamy talenty ukryte w każdym z nas, aby wspólnie budować lepszy świat”.
OKAIDI
Odzież dla niemowląt i dzieci od 0 do 14 lat. W Polsce funkcjonują 3 sklepy stacjonarne w Warszawie i polski sklep internetowy. Na polskiej wersji strony nie znajdziecie niestety nic o misji i historii firmy (a szkoda, ja uwielbiam takie informacje!), ale za to na francuskiej jest ich dość sporo. Marka chce być postrzegana jako uniwersalna, kreatywna i szanująca tożsamość każdego dziecka, ale także odpowiedzialna społecznie. Dla Okaïdi ważne jest, aby ich dostawcy spełniali techniczne kryteria produkcji, przepisów prawa pracy, praw człowieka i prawa dzieci na całym świecie.

DU PAREIL… au meme
Marka ta ma w swojej ofercie najwięcej ubrań kolorowych, wzorzystych i radosnych. Mniej liczy się tu elegancja, o minimalizmie można zapomnieć. Pierwszy sklep o nazwie Du Pareil au même powstał w 1986 roku. Chcą wyróżniać się dzięki kolorom, niepowtarzalnym wzorom, wyjątkowym detalom i bardzo dobrej jakości w przystępnej cenie. Chcieliby być postrzegani jako radosna i zabawna marka, ubrania mają przynosić radość, niespodziankę, kolory i humor.
